درباره سازمان

  • نظارت بر رعايت قوانين و مقررات و دستورالعمل‌های صادره
  • تنظيم برنامه‌های بازرسي مستمر، دوره‌ای و يا ناگهاني و موردي از واحدهاي مختلف شهرداري براي سنجش ميزان م‍طابقت عمل و عملكرد اقدام كنندگان با دستورالعمل‌ها و ضوابط
  • رسيدگي و پيگيري شكايات اشخاص اعم از حقيقي يا حقوقي
  • رسيدگي و تحقيق درباره پرونده تخلفاتي كه ضمن اجراي فعالیت‌های فني، اداري، مالي و نظاير آن از طرف كاركنان شهرداری و يا اشخاص ديگر صورت می‌گیرد و تعيين و تشخيص نوع تخلف و حدود مسئوليت آن و تهيه گزارش ضمن اظهارنظر صريح براي اتخاذ تصميم از طرف مقامات ذيصلاح
  • كشف مفاسد اداري از طريق بازرسي هاي آشكار و پنهان و ارائه گزارشات لازم به مديران ذيربط و بالاترين مقام اجرايي شهرداري
  • برقراري ارتباط با سازمان بازرسي كل كشور، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي واحدهاي نظرسنجي دستگاه‌ها و رسانه‌های جمعي و مطبوعات
  • پاسخگويي در خصوص مراجعات به نهادهاي نظارتي و بازرسي از قبيل بازرسي دفتر مقام معظم رهبري، نهاد رياست جمهوري، سازمان بازرسي كل كشور، نمايندگان مجلس، دفتر امام‌جمعه، بازرسي استانداري، بازرسي فرمانداري، بازرسي سازمان شهرداری‌ها و …
  • پاسخگويي به شكايات
  • بازرسي و رسيدگي به موارد ارجاعي از طرف شهردار محترم
  • تهيه و تنظيم گزارش‌های لازم از نتايج بازرسی‌های انجام‌شده جهت ارائه به شهردار و پس‌ازآن عنداللزوم جهت مراجع ذیربط
  • شرکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف شهرداری و سازمانهای وابسته و هر نوع جلسه یا کمیسیونی که بنابه تشخیص شهردار، حضور نماینده بازرسی در آن ضروری باشد.

اداره پاسخگويي به شكايات

  • دريافت شكايات حضوري و مكتوب مردم (مراجعين) از عملکرد واحد و يا كاركنان مجموعه
  • انجام بررسی‌های لازم در خصوص شكايات واصله و رسيدگي به موارد مطرح‌شده
  • بررسي پيرامون صحت يا سقم شكايات واصله از افراد حقيقي و حقوقي و پيگيري در اين زمينه جهت احقاق حق شاكي و صدور پاسخ كتبي به‌منظور اطلاع شاكي از نتيجه رسيدگي به شكايت
  • رسيدگي و پيگيري شكايات مطروحه از اشخاص حقيقي و حقوقي تا اخذ نتيجه نهايي و پاسخگويي مربوط
  • بررسي و كنكاش در خصوص نامه‌های­ واصله از دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات رياست جمهوري و مقام معظم رهبري، كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي و تهيه پاسخ لازم
  • مراقبت در حفظ محرمانگي سوابق مربوط به شكايات و پاسخ­هاي آن‌ها
  • ايجاد بانك اطلاعاتي شكايات متداول و پاسخگويي به آن و اطلاع‌رسانی به ارباب‌رجوع در صورت نياز
  • برنامه­ریزی جهت به‌کارگیری روش‌های جدید کارآمد در اجرای فعالیت‌ها و فرايندهاي كاري
  • نظارت بر ایجاد بایگانی اسناد مربوطه
  • ارائه گزارش‌های عملکرد و دوره­ای مربوطه

اداره انتصابات ويژه

  • نظارت، بازرسي و كنترل عملكرد و رفتار مسولان از حيث انجام وظايف و امور محوله، رعايت قوانين و مقررات موضوعه
  • سنجش ميزان رضايت مندي مردم از عملكرد واحدهاي مختلف و نحوه برخورد مسوولان و كاركنان در تكريم ارباب رجوع و جلب رضايت وي با هنكاري امور تكريم اراباب رجوع
keyboard_arrow_up